EN-ABILITIES

ПРИСТУПАЧНО ОНЛАЈН ОКРУЖЕЊЕ ЗА ПОДСТИЦАЊЕ САМОСТАЛНОГ УЧЕЊА ЕНГЛЕСКОГ ЈЕЗИКА НАМЕЊЕНО ОСОБАМА СА ОМЕТЕНОШЋУ

Accessible Online environment for encouraging autonomous English language learning aimed at people with disabilities

Пројекат „ПРИСТУПАЧНО ОНЛАЈН ОКРУЖЕЊЕ ЗА ПОДСТИЦАЊЕ САМОСТАЛНОГ УЧЕЊА ЕНГЛЕСКОГ ЈЕЗИКА НАМЕЊЕНО ОСОБАМА СА ОМЕТЕНОШЋУ“ реализује се у оквиру програма ЕРАЗМУС ПЛУС. Основни циљ овог пројекта је креирање платформе базиране на виртуелном окружењу за учење, која ће бити коришћена за самостално учење енглеског језика одраслих особа са различитим типовима ометености. На бази иновативних и на доказима заснованих методологија учесници пројекта ће публиковати и водиче намењене наставницима енглеског језика, едукаторима и стручњацима из области информационих технологија. Координатор пројекта је Универзитет у Бургосу (Шпанија). Као партнери у реализацију пројекта укључене су организације из Шпаније које се баве координацијом здравственог, образовног и социјалног сектора у обезбеђивању социјалне подршке (SEAS) и савременим информационим технологијама (PROMETEO), као и универзитети Авеира из Португала, Галати из Румуније, Градски универзитет Даблина из Ирске и Универзитет у Београду из Србије. Руководилац српског пројектног тима је проф. др Ненад Глумбић, редовни професор Универзитета у Београду – Факултета за специјалну едукацију и рехабилитацију.

univerzitet u beogradu burgos aveiro dcu
erasmus galatiensis prometeo seas

 


UNIVERSIDAD DE BURGOS, España
October 2017

Састанак учесника пројекта, јануар 2020, Београд

На Факултету за специјалну едукацију и рехабилитацију (ФАСПЕР) одржан је последњи међународни састанак у оквиру реализације пројекта EN-ABILITIES. Састанку су присуствовали представници четири универзитета – Универзитета у Бургосу (Шпанија), Универзитета Авеира (Португал), Универзитета Галати (Румунија), Градског универзитета у Даблину (Ирска) и представници ФАСПЕР-а у улози домаћина. Осим наставника универзитета, састанку су присуствовали и партнери из шпанских организација које се баве координацијом различитих сектора у обезбеђивању подршке особама са посебним образовним потребама (SEAS) и организације PROMETEO чији су ИТ стручњаци направили он-лине платформу за самостално учење енглеског језика. Током два дана, 23. и 24. јануара 2020. године, највише је пажње било посвећено отклањању недостатака у функционисању платформе и даљим плановима за њено тестирање, као и административно-финансијским питањима.

Трибина „Подршка особама са ометеношћу у учењу енглеског језика“, децембар 2019., Београд

На Универзитету у Београду – Факултету за специјалну едукацију и рехабилитацију (ФАСПЕР), одржана је трибина „Подршка особама са ометеношћу у учењу енглеског језика“ 25.12.2019. године. Основни циљ овог састанка је био представљање резултата пројекта EN-ABILITIES. Осим општих тема везаних за значај учења енглеског језика код особа са ометеношћу и базичне принципе универзалног дизајна у учењу, представљени су садржаји публикација насталих током реализације пројекта, као и он-лине платформа намењена самосталном учењу енглеског језика. Излагачи су били наставници ФАСПЕР-а: проф. др Бранислав Бројчин, проф. др Ненад Глумбић и Маја Иванчевић Отањац. Скупу је присуствовало 62 учесника – наставници енглеског језика и специјални едукатори из редовних и специјалних школа, библиотекари, ИТ стручњаци из приватних компанија, представници невладиних организација и студенти универзитета.

Састанак учесника пројекта – септембар 2019. године, Португал

Tоком септембра 2019. на Универзитету у Авеиру (Португалија) одржан је састанак учесника пројекта “Accessible Online environment for encouraging autonomous English language learning aimed at people with disabilities” (EN-ABILITIES). Састанку су присуствовали представници свих партнерских организација (Шпанија, Србија, Португалија, Румунија и Ирска). Универзитет у Београду су представљали Маја Отањац, наставник енглеског језика и проф. др Бранислав Бројчин, обоје са Факултета за специјалну едукацију и рехабилитацију. Током сусрета анализирани су подаци добијени приликом ранијег пилотирања прве верзије платформе за самостално онлајн учење енглеског језика намењене за одрасле особе са ометеношћу. Њу су тестирале одрасле особе из свих пет земаља учесница, које су имале различите врсте и степене ометености, као и стручњаци различитих профила. Изражени су позитивни ставови, али су дате и корисне сугестије у погледу приступачности платформе и структуре курса. На основу ових података, на састанку у Авеиру размотрене су и промене потребне за унапређивање рада платформе.

Тестирање платформе за самостално учење енглеског језика – јул 2019. године, Бургос

У периоду од 22. до 26. јула 2019. године шесточлани тим из Србије боравио је на Универзитету у Бургосу у циљу тестирања платформе за самостално учење енглеског језика, намењене одраслим особама са различитим типовима ометености. Током пет радних дана 14 особа са посебним образовним потребама и истраживачи из Шпаније, Португалије, Србије, Ирске и Румуније темељно су анализирали предности и недостатке онлајн платформе. Учесници пројекта су посетили и фондацију Аспаниас у Бургосу где су имали прилику да се упознају са процесом селекције фосилних остатака из налазишта Атапуерца.

Припреме за путовање у Бургос – јул 2019. године, Београд

Непосредно пред полазак истраживачког тима у Шпанију у просторијама ФАСПЕР-а процењено је познавање енглеског језика код три особе са посебним образовним потребама које ће током недељу дана тестирати платформу за самостално учење енглеског језика, намењену одраслим особама са ометеношћу. Након процене, одржан је састанак чланова тима са продеканом за науку, проф. др Весном Жунић-Павловић. На састанку су разјашњени сви детаљи агенде током боравка на Универзитету у Бургосу.

Презентација резултата пројекта – јун 2019. године, Истанбул

Доц. др Мирјана Ђорђевић је презентовала рад РЕЗУЛТАТИ ПРИМЕНЕ QUICK PLACEMENT ТЕСТА КОД ОСОБА СА ОМЕТЕНОШЋУ (Глумбић, Иванчевић Отањац, Бројчин, Ђорђевић) на X Међународној научно-стручној конференцији "Унапређење квалитете живота дјеце и младих" у Истанбулу , 21-23. јун. 2019.

Презентација резултата пројекта – мај 2019. године, Београд

Проф. др Ненад Глумбић је презентовао циљеве и етапе пројекта професорима и студентима Московског обласног државног универзитета – Факултета за специјалну педагогију и психологију током њихове посете Факултету за специјалну едукацију и рехабилитацију.

Састанак чланова српског тима – април, 2019. године, Београд

Деветог априла 2019. године у Београду је одржан састанак чланова тима из Србије у оквиру пројекта ERASMUS+ “ACCESSIBLE ONLINE ENVIRONMENT FOR ENCOURAGING AUTONOMOUS ENGLISH LANGUAGE LEARNING AIMED AT PEOPLE WITH DISABILITIES” (EN-ABILITIES). Састанку су поред руководиоца истраживачког тима, проф. др Ненада Глумбића, присуствовали и сарадници на пројекту − проф. др Бранислав Бројчин, доц. др Мирјана Ђорђевић и Маја Иванчевић Отањац, наставник енглеског језика.

На састанку се разговарало о формама за презентовање пројекта (као што су wеб странице, документа, презентације и слично), буџету, резултатима пројекта, као и о начинима за дисеминацију резултата пројектних активности. У складу са тачкама о којима се разговарало договорени су даљи кораци и улоге чланова српског тима.

Информације о пројекту на Брајевом писму

На молбу руководиоца пројекта проф. др Ненада Глумбића, проф. др Бранка Јаблан са својим сарадницима припремила је основне информације о пројекту на Брајевом писму.

Састанак учесника пројекта – септембар 2018. године, Даблин

Средином септембра 2018. године на Универзитету у Даблину одржан је други састанак учесника пројекта “Accessible Online environment for encouraging autonomous English language learning aimed at people with disabilities” (EN-ABILITIES).

Поред координатора читавог пројекта са Универзитета у Бургосу, састанку су присуствовали и представници свих партнерских организација. Са Универзитета у Београду састанку је присуствовала Маја Иванчевић Отањац, наставник енглеског језика и сарадник на пројекту.

На састанку се разговарало о задацима који су до тада завршени (упитник за наставнике, тест за одређивање нивоа знања енглеског језика, садржаји и тип вежбања за платформу, итд.), као и о даљим активностима и задацима. Договорено је да се на лето 2019. године на Универзитету у Бургосу одржи тестирање платформе у коме ће учествовати по три особе са различитим облицима ометености из сваке земље која учествује у пројекту.

Презентација резултата пројекта – мај 2018. године, Копар

Проф. др Ненад Глумбић изложио је рад "Supporting people with disabilities to learn English in on-line environment" (Глумбић, Бројчин, Ђорђевић, Иванчевић Отањац) на VII конференцији "Maditerranean withouth handicap" одржаној у Копру (Словенија), 24-26. маја 2018.

Презентација резултата пројекта – фебруар 2018. године, Ниш

Доц. др Мирјана Ђорђевић презентовала је рад "Креирање виртуелног окружења за учење енглеског језика намењеног одраслим особама са ометеношћу" (Глумбић, Бројчин, Ђорђевић) на Данима дефектолога Србије у Нишу, 1-4. фебруара 2018.

Састанак учесника пројекта – октобар 2017. године, Бургос

Крајем октобра 2017. године на Универзитету у Бургосу одржан је први састанак учесника пројекта “Accessible Online environment for encouraging autonomous English language learning aimed at people with disabilities” (EN-ABILITIES), који финансира Европска Унија у оквиру програма ERASMUS+ 2017.

Осим стручњака са Универзитета у Бургосу, који је координатор читавог пројекта, састанку су присуствовали и представници партнерских организација: Универзитета из Авеире (Португал), Универзитета у Београду, Универзитета Галатиенсис из Румуније, Универзитета у Даблину (Ирска), Шпанске асоцијације за здравствену негу и социјалну заштитиу, као и компаније PROMETEO која се бави развојем информационих технологија. Са Универзитета у Београду састанку су присуствовали проф. др Ненад Глумбић, руководилац истраживачког тима из Србије и проф. др Бранислав Бројчин, сарадник на пројекту.

Током састанка су размењена мишљења стручњака различитих профила (дефектолога, англиста и софтверских инжењера) о могућности креирања, тестирања и дугорочне употребе платформе за учење енглеског језика, која би се заснивала на принципима универзалног дизајна. Јасно су дефинисане етапе у реализацији пројекта и одређени задаци појединачних чланова пројектног тима. Договорено је да се следећи састанак одржи средином септембра 2018. године у Даблину.